Aktualności
Informacje
Archiwum newsów
2008
2009
2010
Archiwum wydarzeń
 
 



Certyfikat zgodnosci z minimami

 
 
 
Betlejemskie Światełko Pokoju



Zgłoszenia na wyjazd do Krakowa są do 7 grudnia, a koszt wynosi 2 zł


ćw. Janusz Żak
Dodano: 3 grudnia 2012


Podsumowanie Akcji Znicz 2012

Podsumowanie Akcji Znicz 2012 W tegorocznej Akcji Znicz wzięło udział ok. 70 zuchów, harcerzy i harcerzy starszych. Nasze stoiska stanęły przy cmentarzach w Myślenicach, Dobczycach, Trzemeśni, Wiśniowej i Głogoczowie. Harcerze i zuchy w Myślenicach uzbierali 9 041,70zł, zuchy i harcerze w Dobczycach uzbierali 497,40zł, harcerze w Trzemeśni uzbierali 781,50zł, zuchy i harcerze w Wiśniowej uzbierali 362,20 zł, harcerze w Głogoczowie uzbierali 328,50zł. Zgodnie z decyzją Komendy Hufca ZHP Myślenice 50% środków uzbieranych na akcji Znicz 2012 zostaje przekazana na działalność Hufca związaną z organizacją Akcji "100+ M-ce". Pozostałe środki uzyskane w wyniku akcji Znicz 2012 zostaną wykorzystane przez drużyny i gromady Hufca ZHP Myślenice na działalność statutową drużyn - organizację wycieczek, biwaków oraz zbiórek.


ćw. Janusz Żak
Dodano: 3 grudnia 2012


Ewidencja

Druhny i druhowie!

Przypominamy o uzupełnianiu danych w Systemie Ewidencji ZHP. W celu pobrania hasła należy kontaktować się z pwd. Jackiem Pietrzykiem. To ostatni moment na wpisanie danych, tak aby dostać karty członkowskie za darmo!


ćw. Janusz Żak
Dodano: 3 listopad 2012


Konkurs wiedzy o statucie

Już na najbliższej odprawie 9 listopada odbędzie konkurs pt. „Statut dla każdego”, którego celem jest sprawdzenie wiedzy Drużynowych oraz Przybocznych Hufca Myślenice ze Statutu ZHP. Uczestnictwo w konkursie jest obowiązkowe i premiowane punktami w rywalizacji drużyn. Finaliści otrzymają nagrody rzeczowe oraz bonusowe punkty. Zachęcam gorąco do przeanalizowania Statutu przed odprawą.

pwd. Karolina Szlachetka
Członek Komendy ds. motywacji


ćw. Janusz Żak
Dodano: 3 listopad 2012


11 Listopad

11 listopada święto niepodległości! Wszyscy harcerze i wszystkie zuchy spotykają się w ten dzień na mszy świętej i uroczystościach związanych z świętem niepodległości, po których odbędzie się gra miejska.




ćw. Janusz Żak
Dodano: 31 październik 2012


Akcja Znicz

Już jutro w godzinach od 7.00 do 18.00 przy myślenickich, dobczyckich i wiśniowskich cmentarzach będą stały patrole harcerskie sprzedające znicze. Dochód z Akcji Znicz przeznaczony będzie na pomoc finansową dla harcerzy naszych drużyn i hufca.



ćw. Janusz Żak
Dodano: 31 październik 2012


Harcerskie Pamiątki

Każdy, kto posiada pamiątki związane z harcerstwem może dołączyć je do powstającej wystawy. - Wszystkie materiały, które do nas w ten sposób trafią, po wcześniejszym zbadaniu i zabezpieczeniu, zostaną wykorzystane przy tworzeniu wystawy dotyczącej „Stulecia Myślenickiego Harcerstwa” - zapowiadają druhowie.



Przedmioty, które z biegiem czasu utraciły swoją wartość materialną zyskały z pewnością na swojej wartości historycznej, przez co na pewno okażą się dla nas wielkim skarbem. Wszystkich chętnych do pomocy i współpracy prosimy o kontakt: myslenice@zhp.pl lub drogą telefoniczną 725 239 633


ćw. Janusz Żak
Dodano: 31 październik 2012


Życzenia dla wędrowników

Wszystkim wędrownikom zaczynającym nowy rok akademicki życzymy samych dobrych ocen w indeksach, mnóstwa przygód i wyzwań zakończonych sukcesami!


ćw. Janusz Żak
Dodano: 1 październik 2012


"Jest Radość"

W niedzielę zakończyła się Inauguracja Roku Harcerskiego w Andrychowie - jest Radość! W fantastycznej zabawie wzięło udział 5 patroli z naszego Hufca - Tropiciele, Złote Orły, Wypustki Zośki, Awangarda i Andrychów All Inclusive Last Minute. Dwa z nich stanęły na podium:
Złote Orły II miejsce
Andrychów All Inclusive Last Minute III miejsce

Z Andrychowa poza nagrodami przywieźliśmy dużo Radości, którą chcemy się dzielić! Do zobaczenia!


ćw. Janusz Żak
Dodano: 18 września 2012


Letnia Akcja Szkoleniowa

W tegorocznej Letniej Akcji Szkoleniowej (LAS) organizowanej przez Zespół Kadry Kształcącej Chorągwi Krakowskiej wzięło udział 8 członków naszego hufca. Część z nich już ukończył kurs, pozostali czekają na podsumowanie. Wszystkim gratulujemy zdobytej wiedzy i życzymy dalszych sukcesów!


ćw. Janusz Żak
Dodano: 18 września 2012


Życzenia na Nowy Rok Harcerski

Wszystkich zuchom, harcerzom, harcerzom starszym i wędrownikom, którzy właśnie zaczęli nowy rok szkolny życzymy wielu sukcesów, samych pozytywnych ocen, przychylnych nauczycieli i niezapomnianych przygód spędzanych wśród szkolnych przyjaciół. Do zobaczenia na harcerskim szlaku.




ćw. Janusz Żak
Dodano: 5 września 2012


Zlot Hufca

Za nami Zlot Hufca na Polanie Wały po zboczem Mogielicy. Udział w zlocie wzięło 52 zuchów, harcerzy, harcerzy starszych, wędrowników i instruktorów. Wszystkim serdecznie dziękujemy za obecność i gratulujemy dobycia nowych umiejętności niezbędnych do przetrwania w lesie i dżungli! Mamy nadzieję, że zlot był dla Was udanym podsumowaniem roku harcerskiego i jesteście już gotowi do podjęcia nowych wyzwań a stoi ich prze nami cała masa! Zaczynamy już 14 września na inauguracji roku harcerskiego JEST RADOŚĆ w Andrychowie. Zgłoszenia kierujcie do swoich drużynowych do końca sierpnia. Do zobaczenia na harcerskich szlaku 2012/2013!

ćw. Janusz Żak
Dodano: 5 września 2012


"Jest Radość"

W tym roku Chorągwiana Inaguracja organizowana jest przez Hufiec Andrychów.
Podaje tutaj najważniejsze informacje:
Termin: Od 14 do 16 września
Patrol: 8 do 15 osób licząc z pełnoletnim opiekunem
Koszt: Zależny od terminu zgłoszenia. 25 zł do 31 lipca, lub 30 zł do 15 sierpnia, lub 35 zł po tych terminach.
Miejsce: szkoły na terenie miasta Andrychów
Więcej na temat Inaguracji w Andrychowie możecie znaleźć na oficjalnej stronie: jestradosc2012.pl.


dh Janusz Żak
Dodano: 7 czerwca 2012


Zlot Hufca



dh Janusz Żak
Dodano: 28 maja 2012


Warsztaty w Tarnowie!

Zespół Kadry Kształcącej „KOMPAS” Hufca ZHP Tarnów im. gen. J. Bema zaprasza drużynowych, instruktorów i wędrowników pełniących lub chcących pełnić funkcje instruktorskie na warsztaty doskonalące z Harcerskiego Systemu Wychowawczego.
Warsztaty odbędą się w dniu 4 lutego 2012 r. (sobota) w budynku Komendy Hufca ZHP Tarnów, ul. Konarskiego 17. Rozpoczęcie warsztatów godz. 13:00, planowane zakończenie warsztatów ok. 17:00.
Podczas warsztatów przypomnicie sobie (lub dopiero poznacie) jak działać w drużynie czy zespole harcerskim zgodnie z Harcerskim Systemem Wychowawczym – poznacie rządzące nim zasady, z jakich składa się elementów, jakie ma cechy i z jakich instrumentów możemy skorzystać w jego wdrażaniu.
Udział proszę potwierdzić drogą elektroniczną wysyłając zgłoszenie (imię, nazwisko, stopień instruktorski i/lub harcerski, podstawowy przydział służbowy) na adres:cezary.przeczek@zhp.net.pl najpóźniej do dnia 1 lutego 2012 r.
Szefem szkolenia podczas warsztatów będzie dh phm Katarzyna Mróz.

pwd. Jakub Jasek


dh Janusz Żak
Dodano: 24 grudnia 2011


Wesołych Świąt!

Wiele zdrowia i szczęścia. Pełnej miłości atmosfery przy Wigilijnym stole. Wielu sukcesów na harcerskiej drodze i nieustępliwości w dążeniu do Ideału. Starajmy się być lepszymi niż jesteśmy i dzielmy się ze sobą na co dzień szczerym uśmiechem. Wytrwałości i czerpania z tego radości. Wesołych Świąt!

Życzy Komenda Hufca ZHP Myślenice.



dh Janusz Żak
Dodano: 24 grudnia 2011


Betlemiejskie Światełko Pokoju

Akcja „Betlejemskie Światełko Pokoju” swe początki ma w roku 1986 i została zorganizowana w Austrii jako część bożonarodzeniowych działań charytatywnych na rzecz dzieci niepełnosprawnych. Nosiła wtedy jeszcze nazwę „Światło w ciemności” i była promowana przez Austriackie Radio i Telewizję(ORF).

Rok później patronat nad akcją przejęli austriaccy skauci. Podjęli się Oni zadania rozniesienia światełka do szpitali, sierocińców, czy urzędów, by tam stało się żywym symbolem braterstwa. Od tamtej pory skauci uważani są za strażników betlejemskiego światełka i zajmują się roznoszeniem go po wielu krajach Europy i Świata.

11 grudnia Światełko dotarło również do Krakowa prosto z Zakopanego, gdzie zostało oficjalnie przekazane harcerzom z całej małopolski, by Ci mogli ponieść je dalej. Uroczystość rozpoczęła się ceremonialnym apelem na Wzgórzu Wawelskim. Dziedziniec Zamku Królewskiego pełen był roześmianych harcerzy i harcerek, którzy stanowili reprezentację swoich hufców. Wśród nich nie zabrakło również licznej grupy z Hufca Myślenice. Właśnie tam doszło do przekazania Światełka na ręce komendanta Chorągwi Krakowskiej hm. Pawła Grabki.

Ogrzana otrzymanym płomieniem ponad tysięczna rzesza harcerzy wyruszyła do Kościoła Mariackiego, gdzie odbyła się uroczysta Msza Święta pod przewodnictwem biskupa Tadeusza Pieronka. Zaraz po niej nastąpił ostatni etap niedzielnego święta, czyli spotkanie na placu przed Kościołem Mariackim. Spotkali się tam mieszkańcy Krakowa, przedstawiciele władz miasta, służb mundurowych oraz rozmaitych organizacji aby otrzymać Betlejemskie Światło Pokoju.

Na sam koniec wszyscy chętni zebrani podzielili się opłatkiem, zawiązali krąg i niosąc Betlejemskie Światło ruszyli do swych domów by nieść ciepło i pokój wszystkim potrzebującym go.

Pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 16 grudnia 2011


„Niezwyczajni, jakich wielu”

Wydział Promocji Głównej Kwatery ZHP zaprasza wszystkich chętnych do udziału w plebiscycie „Niezwyczajni, jakich wielu”, który wyłonić ma instruktorską osobowość roku 2011.

Kandydatów do konkursu zgłaszać mogą drużyny harcerskie, inne jednostki organizacyjne, pojedynczy harcerze i instruktorzy, rodzice, przyjaciele, czy sympatycy harcerstwa. Termin ostateczny nadsyłania zgłoszeń upływa 8 stycznia 2012. Kandydatami mogą byś instruktorzy, którzy wykazali się ponadprzeciętnymi rezultatami wychowawczymi, kształceniowymi, animacyjnymi lub organizacyjnymi.

Aby zgłosić swego kandydata należy wejść na stronę www.niezwyczajni.zhp.pl i wypełnić prosty formularz.

Od 15 stycznia do 15 lutego trwać będzie internetowe głosowanie na kandydatów zakwalifikowanych przez kapitułę plebiscytu. Oficjalne rozstrzygnięcie i ogłoszenie wyników odbędzie się 22 lutego podczas gali z okazji Dnia Myśli Braterskiej.

Instruktorzy ZHP to ludzie poświęcający swój czas i energię na rzecz innych. Często za swą pracę i trud nie otrzymują należnego im uznania. Pomóżmy więc odnaleźć tych najbardziej na to zasługujących i postarajmy się pokazać jak wspaniałych ludzi zrzesza harcerstwo w Polsce.

Patronat nad plebiscytem obrała Redakcja dziennika „Rzeczpospolita.”

pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 7 grudnia 2011


Warsztaty Kontrapunkt!

I doczekaliśmy się. Po spotkaniach dla kadry zuchowej, harcerskiej i wędrowniczej dotarła do nas informacja na temat warsztatów dla drużynowych, przybocznych i namiestników pionu starszoharcerskiego. Referat Starszoharcerski Chorągwi Krakowskiej organizuje warsztaty „Kontrapunkt”, które odbędą się 16-18 grudnia. Czas na zgłoszenia jest ograniczony do 11 grudnia na maila ogienszym@wp.pl. Również na tą skrzynkę kierować możecie wszelkie pytania. Odpowiedzi udziela phm. Maciej Szymanowski. Serdecznie zachęcam do udziału.

pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 5 grudnia 2011


Primus Inter Pares – to Ty?

W dniach 6-8 stycznia 2012 odbędą się warsztaty organizowane przez Referat Wędrowniczy Chorągwi Krakowskiej skierowane do przybocznych, drużynowych, namiestników i członków namiestnictw wędrowniczych. Ilość miejsc jest ograniczona(20 osób), dlatego należy się spieszyć. Termin ostateczny zgłoszeń to 11 grudnia. W ramach warsztatów poznasz tajniki autoprezentacji, weźmiesz udział w team buildingu, spotkasz liderów, którzy odnieśli sukces, nie tylko na harcerskiej drodze i posłuchasz opowieści osób, które urzeczywistniły swoje(nie małe) marzenia. W imieniu Referatu zapraszam wszystkich chętnych do wzięcia udziału.

pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 30 listopada 2011


Nowa strona ChK

Od kilku dni do ogólnego użytku została oddana nowa strona Chorągwi Krakowskiej ZHP. Nowa szata graficzna, nowa jakość. Strona stała się bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkowników. Zachęcamy do częstego jej odwiedzania, ponieważ dostępne są tam wszystkie nowinki programowe i nie tylko. Również tam znajdziecie dostęp do wszystkich potrzebnych dokumentów i informacji na temat pracy Chorągwi i wszystkich jej zespołów. Strona jest efektem działań nie tylko Chorągwianego Zespołu ds. Internetu, ale także całej komendy. Wyniki możecie ocenić sami: krakowska.zhp.pl

pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 30 listopada 2011


Światłowody

Nieśmy płomień braterstwa!

11 grudnia 2011 roku o godzinie 9:00 na krakowskim Małym Rynku rozpocznie się kolejna edycja gry miejskiej "Światłowody" organizowanej przez Referat Harcerski "Przygoda" Chorągwi Krakowskiej. Z tej okazji zaproszone do udziału w grze są wszystkie drużyny harcerskie, w tym i te z naszego Hufca. Zgłoszenia możliwe są do 7 grudnia na adres referatu: referatharcerski@krakowska.zhp.pl. W zgłoszeniu należy podać:
• Dokładną nazwę drużyny,
• Dane i kontakt do drużynowego.

Koszt uczestnictwa to 4 złote. Organizatorzy zapewniają uczestnikom herbatę i drożdżówkę.

Zwieńczeniem tego spotkania będzie odebranie Betlejemskiego Światełka Pokoju, które rozniesiemy do naszych domów i zaprzyjaźnionych instytucji.

Pwd. Jakub Jasek
dh Janusz Żak
Dodano: 26 listopada 2011


Rok Regionów

Po raz kolejny informacja od naszego zastępcy komendantki hufca ds. programowych, Jakuba Jaska:

"Rozpoczął się Rok Regionów. Jednostki harcerskie w całej Polsce mogą skupiać się w swojej pracy na zagadnieniach związanych z tożsamością regionalną. Głównym celem tych działań jest pomoc mieszkańcom naszych małych (i "średnich") ojczyzn w odkrywaniu i pogłębianiu poczucia więzi ze swoim regionem.
Czytaj więcej na stronie rokregionow.zhp.pl"
dh Janusz Żak
Dodano: 31 października 2011


Warsztaty zuchowe


Kolejna informacja od dh Jakuba Jaska, tym razem dla funkcyjnych zuchowych:

"Czuj, Czuwaj,
Przypominam o warsztatach zuchowych, które odbywają się w terminie 04-06 listopada, zgłoszenia trwają do 31 października, podczas zgłoszenia należy podać imię i nazwisko, stopień, pełnioną funkcję, hufiec, adres mailowy, adres zamieszkania, numer telefonu, datę urodzenia.
Zgłaszać należy się mailowo pod adres referatu (zuchyreferat@gmail.com) bądź organizatora (Joanna Kasprzyk) asia_kasprzyk@interia.pl lub listownie na adres chorągwi. Wszelkie pytania proszę kierować do organizatora. Z harcerskimi pozdrowieniami pwd. Joanna Kasprzyk, HO"


--
REFERAT ZUCHOWY
ZHP Chorągiew KRAKOWSKA im. Tadeusza Kościuszki
ul. Karmelicka 31 31-131 Kraków
dh Janusz Żak
Dodano: 25 października 2011


Odznaka Grunwaldzka


Mały komunikat tym razem od dh Jakuba Jaska:

"Do 31 października drużyny, gromady, kręgi i szczepy mają czas na zgłoszenie do współzawodnictwa o Tytuł i Odznakę Grunwaldzką.

Aby zdobyć to prestiżowe harcerskie wyróżnienie, należy wykonać 3 zadania programowe, które drużyna wybiera dla siebie spośród kilkudziesięciu propozycji, opisanych w aktualnym programie Wspólnoty Drużyn Grunwaldzkich.

Szczególne ułatwienia czekają w tym roku jednostki sięgające po propozycję programową ZHP „Rok Regionów”. Realizacja „Roku Regionów” zalicza jedno zadanie grunwaldzkie (dla drużyn tzw. pierwszorocznych) lub nawet dwa spośród 3 obowiązkowych zadań grunwaldzkich (dla drużyn zdobywających Odznakę Grunwaldzką po raz drugi i kolejny).

Wykonywanie zadań trwa od 1 listopada do 5 maja, a Odznaki Grunwaldzkie (metalowe plakietki do nabicia na drzewce proporców) są wręczane przez Naczelnika ZHP w czasie Zlotu Grunwaldzkiego.

Współzawodnictwo grunwaldzkie to między innymi:

- uczestnictwo w najstarszym, największym i najprężniejszym ruchu programowo-metodycznym w ZHP,
- możliwość korzystania z potężnej bazy inspiracji programowych, harcerskich zadań i pomysłów na zbiórki,
- liczne grono harcerskich przyjaciół z całej Polski,
- wymiana doświadczeń z innymi drużynami,
- wsparcie metodyczne doświadczonych instruktorów,
- możliwość korzystania ze specjalnych form kształceniowych.

Bliższe informacje na stronie odznaka.grunwald.zhp.pl oraz pod adresem kronika@grunwald.zhp.pl."

--
phm. Beata Malajka
Sekretarz Wspólnoty Drużyn Grunwaldzkich

Hufiec Kędzierzyn-Koźle
Chorągiew Opolska ZHP
dh Janusz Żak
Dodano: 13 października 2011


Rok Regionów


Mały komunikat od phm. Pauliny Figlewicz, który został umieszczony na forum:

Rozpoczynający się rok harcerski został ogłoszony Rokiem Regionów. Propozycja jest czasochłonna i wymagająca, ale może drużyny starszoharcerskie, wędrownicze spróbowałyby zdobyć odznakę. Myślę, że warto!


"Czuwaj!

W związku z inauguracją nowej propozycji programowej ZHP "Rok Regionów" przesyłam w załącznikach bannery Roku Regionów z prośbą o umieszczenie jednego z nich na stronie internetowej hufca - jako odnośnik do serwisu http://rokregionow.zhp.pl.

Przykładowy news poświęcony tej propozycji można znaleźć pod adresem www.zhp.pl/index.php?news=326

W załącznikach przesyłam także dwa krótkie materiały informacyjne na ten temat, przeznaczone dla komend hufców.

Chętnie odpowiem również na wszelkie pytania dotyczące Roku Regionów.


Z pozdrowieniami,

hm. Maciej Młynarczyk"
dh Janusz Żak
Dodano: 13 października 2011

Zjazd hufca


Tegoroczny zjazd hufca odbył się dnia 8 października, czyli w sobote. Były na nim ustalane najważniejsze decyzje w naszym hufcu. Została wybrana nowa Komenda Hufca. Jej skład to:
- komendantka hufca: phm. Paulina Figlewicz HO
- skarbnik hufca: pwd. Kacper Tondera HO
- zastępca komendantki hufca ds. programowych: pwd. Jakub Jasek HO
- członkini komendy ds. motywacji: pwd. Karolina Szlachetka HO
- członek komendy ds. organizacyjnych: Jacek Pietrzyk HO


Oprócz tego, został zmieniony skład Komisji Rewizyjnej Hufca. Nowo wybrani to:
- przewodniczący: hm. Józef Jasek HR
- zastępca przewodniczącego: pwd. Dominik Sorocki HO
- członek: phm. Andrzej Jasek HR


Dodatkowo na zjeździe były 4 osoby, które nie miały prawa głosu ale pomagały. Bardzo im z tego powodu dziękujemy.
A nowo wybranym życzymy samych sukcesów :D

dh Janusz Żak
Dodano: 11 października 2011

Fe - Ku - Har


Tegoroczny Festiwal odbędzie się 12 czerwca, a nie jak było powiedziane wcześniej 5 - go. Szczegóły na FORUM

HO Konrad Kowalik
Dodano: 31 maja 2011




Harcerski Dzień Dziecka


W dniu 05.06.11 o godz 10;00 - ZMIANA! na Dolnym Jazzie jak co roku odbędzie się harcerski Dzień Dziecka. Bardzo prosimy wszystkich o przyjście, pomoc zawsze się przyda a nawet jeśli nie pomoc to sama obecność będzie cenna!
W tym roku konkurencje to(w nawiasach podane są propozycje osób, które zajmą się danymi punktami :) ):
- strzelanie z wiatrówki (Kacper)
- konie
- rycerze
- karaoke (Pacia)
- curling (Ania 'Ofwca')
- strażacy/policja
- skakanie w workach , droga do przejścia z jajkiem,skakanie na skakance ( to wszytsko w formie toru przeszkód , Janusz i Kamil)
- malowanie farbami (Karolina)
- łuk (Kuba)
- skrzynki (Dominik)
- most linowy (Rafał B.)
- balony z zagadkami (Nina)

Wszystkich harcerzy zapraszamy o godz. 8:00, bo ktoś musi całą zabawę przygotować :)

HO Zuzanna Janik
Dodano: 16 maja 2011




Obóz letni hufca


W tym roku obóz letni odbędzie się w Rogowie w dniach 11 - 25 lipca. Zgłoszenia na obóz przyjmujemy do końca kwietnia i ani dnia dłużej. Zgłaszamy się do dh Kacpra Tondery na e-mail: rogowo2011@gmail.com

Cena obozu: 950zł. Jak co roku zuchy i harcerze z gminy Myślenice mogą liczyć na spore dofinansowanie. W tym roku także gmina Dobczyce dofinansuje tamtejszych harcerzy :)
Kadra obozu:
- Komendant(ka): phm. Paulina Figlewicz HO
- Oboźny: HO Konrad Kowalik
- Kwatermistrz: pwd. Kacper Tondera HO
- Drużynowe zuchowe: pwd. Katarzyna Grzelka HO, HO Karolina Szlachetka + przyboczna HO Zuzanna Janik
- Drużynowa harcerska: HO Monika Tomaszewska + przyboczna sam. Justyna Holewa
- Drużynowa starszoharcerska: pwd. Anna Węgrzyn HO



ćw. Konrad Kowalik
Dodano: 3 lutego 2011




Biwak dla harcerzy starszych i szóstoklasistów


TERMIN: 18 - 20 marca 2011
MIEJSCE: wstępnie Dobczyce
KOSZT: 10zł
OBRZĘDOWOŚĆ: Władca Pierścieni

Zapraszam na biwak wszystkich harcerzy starszych oraz szóstoklasistów. Zgłaszamy się w około 5-osobowych patrolach do 6 marca. Każdy patrol ma mieć pełnoletniego opiekuna.

Meldujemy się w PIĄTEK 18 marca w godzinach 17 - 18. Co trzeba ze sobą zabrać:

Każda OSOBA musi mieć: śpiwór, karimatę i inne rzeczy spakowane do PLECAKA - jak na każdy biwak. Do tego:
Latarkę, metalową menażkę(!), coś do pisania, długopis, pałatkę, PISEMNĄ ZGODĘ OD RODZICÓW!

Każdy PATROL musi mieć: jedną busolę, 3 kawałki liny o długości co najmniej 1m każdy, zapałki, wyposażoną apteczkę.
Dodatkowo każdy patrol musi umieć ugotować na kuchni polowej jedną potrawę, oraz posiadać składniki niezbędne do jej przygotowania.

Proszę drużynowych/przybocznych/patrolowych o zgłoszenie mi patroli MAKSYMALNIE do 6 marca 2011 na maila konrad121@autograf.pl, bądź hufcowego (ale lepiej na mojego :P)
W zgłoszeniu powinny się znaleźć imię, nazwisko, stopień patrolowego i każdego uczestnika, z dopiskiem kto jest w jakim pionie. Najlepiej będzie, jeżeli drużynowi zadbają, aby w patrolu pomieszani byli harcerze starsi z szóstoklasistami.

ćw. Konrad Kowalik
Dodano: 1 marca 2011




Druga część Kursu Zastępowych


II część kursu zastępowych odbędzie się w tym samym terminie, co biwak karnawałowo-smurfowy, czyli 4-6 marca. Osoby, które uczestniczą w kursie nie będą w nim brały udziału.
Miejsce kursu i biwaku będzie to samo. Takim sposobem będziemy wszyscy razem
Takie rozwiązanie wydaje mi się najlepsze przy takim natłoku biwaków i wszystkich innych imprez harcerskich :)

Pozdrawiam serdecznie i przypominam o zadaniach do wykonania. Czekam też na zgłoszenia kadry do prowadzenia zajęć:
- pionierka, węzły, zasady bezpieczeństwa
- samarytanka
- Ewentualnie symbolika, żeby Kacper nie miał natłoku zajęć

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 3 lutego 2011




Karnawałowy Biwak Smurfowy!


TERMIN: 4-6 marca 2011
MIEJSCE: Skomielna Czarna
OBRZĘDOWOŚĆ: Smerfy oczywiście plan dostosowany dla każdego pionu

Zapraszamy serdecznie wszystkie zuchy, harcerzy młodszych, harcerzy starszych i wędrowników a także całą kadrę Hufca Myślenice (stara i młodą) do aktywnego udziału w biwaku. Obiecujemy niezapomniane wrażania i przygody.

HO Karolina Szlachetka i HO Zuzanna Janik
Dodano: 3 lutego 2011




Pierwsza część Kursu Zastępowych za nami!


Zakończył się pierwszy etap kursu zastępowych. W pierwszym spotkaniu wzięło udział 14 harcerek i harcerzy. Poznaliśmy formy pracy, które możemy wykorzystywać podczas zbiórek, zasady dobrej zbiórki oraz instrumenty metodyczne - sprawności, stopnie harcerskie i instruktorskie. Uczestnicy wzięli udział w biegu i teście, dzięki któremu wiemy na co zwrócić uwagę podczas kursu.
Każdy uczestnik poza zeszycikiem i przypinką dostał kilka zadań do wykonania, oto one:
- napisać próbę na stopień(lub przynieść swoją próbę. biszkopty nie muszą pisać próby)
- zdobyć 2 sprawności(harcerze jedną gwiazdkę, harcerze starsi dwie gwiazdki)
- zrealizować zadanie zespołowe zastępu kursowego
- osoby odgrywające bohaterów harcerstwa - przygotować wypowiedź i strój
- działać, działać i jeszcze raz działać w drużynie

Drużynowi a zwłaszcza przyboczni - pomóżcie swoim "pociechom" ;)

Na kolejny etap zapraszam już wkrótce:)

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 20 stycznia 2011




Kurs Zastępowych


CZUWAJ!
15 STYCZNIA 2011, SOBOTA
Zapraszam harcerzy i harcerzy starszych na kurs zastępowych.

Rozpocznie się on właśnie 15 stycznia o godzinie 10.00 w siedzibie Hufca, przy ul. Jordana 3.
Na kurs harcerzy zgłaszają drużynowi do 14 stycznia do godziny 15.00 na maila hufcowego myslenice@zhp.pl(podajemy imię, nazwisko, datę urodzenia, stopień, funkcję w drużynie).
Koszt pierwszego spotkania to 10 zł, w cenie ciepły posiłek i materiały programowe.
Pierwsze spotkanie zakończy się o godzinie 18.30
Pozdrawiam i zapraszam

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 3 stycznia 2011




BŚP 2010

Dwunasty grudnia. Szary i deszczowy dzień. Przyszła odwilż i wszędzie wokół pojawiło się błoto wymieszane z topniejącym śniegiem. W dzień taki jak ten nikt nie myśli o opuszczaniu ciepłego i przytulnego domu. Niesprzyjająca aura nie był jednak wstanie zniechęcić harcerzy z Chorągwi Krakowskiej, a wśród nich również tych z Myślenic i okolic.

Jak co roku w Krakowie miało dojść do przekazania Betlejemskiego Światełka Pokoju*. Nie mogło więc nas tam zabraknąć. O godzinie 12:45 pod siedzibą Hufca Myślenice przy ulicy Jordana zebrała się delegacja, która miała odebrać „światełko” dla naszego regionu, w liczbie około trzydziestu osób. Musieliśmy się spieszyć ponieważ już o godzinie 14:00 miał rozpocząć się apel Chorągwi Krakowskiej na Małym Rynku w pobliżu Kościoła Mariackiego. Zdążyliśmy i po krótkim oczekiwaniu na druhnę Naczelnik Związku Harcerstwa Polskiego Małgorzatę Sinicę wystartowaliśmy. Biorąc poprawkę na opóźnienie i kiepską pogodę apel został skrócony do minimum i już po chwili druh Komendant Chorągwi hm. Paweł Grabka trzymał w ręku Betlejemski Płomień, który otrzymał od przedstawicieli Harcerstwa Słowackiego. Następnie odbył się krótki przemarsz Chorągwi oraz oficjalna Msza Święta podczas, której płomień został przekazany na ręce Kardynała Stanisława Dziwisza. Na zakończenie Mszy Ksiądz Kardynał złożył najserdeczniejsze życzenia świąteczne Społeczności Harcerskiej, a następnie przeszliśmy do mniej oficjalnej części spotkania, podczas której przedstawiciele wszystkich Hufców odbierali „światełko”. Każdy miał możliwość podzielenia się opłatkiem, spotkania ze starymi znajomymi oraz poznania nowych. Na koniec zawiązaliśmy wielki harcerski krąg i głośnym okrzykiem „CZUWAJ” pożegnaliśmy się.

W tym momencie Betlejemski Ogień krąży między nami i systematycznie dociera do wszystkich parafii w powiecie myślenickim. W naszych Kościołach płonąć będzie aż do Gwiazdki. Liczymy na to, że zapłonie również na Waszych stołach podczas Wigilii, by mógł nas połączyć specyficzną więzią tej wyjątkowej nocy Bożego Narodzenia. Niech płonie On w nas i pozwoli nam przeżyć te święta w prawdziwie radosnej i rodzinnej atmosferze.

Zuchy, harcerze i instruktorzy Hufca Myślenice życzą wszystkim radosnych, spokojnych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia oraz szalonej nocy Sylwestrowej!

Czuwaj!
Betlejemskie Światło Pokoju* - coroczna skautowa i harcerska akcja przekazywania przed Świętami Bożego Narodzenia symbolicznego ognia, zapalonego w Grocie Narodzenia Chrystusa w Betlejem. Betlejemskie Światło Pokoju jest symbolem ciepła, miłości, pokoju i nadziei - tradycyjnie stawiane jest na wigilijnym stole.



pwd. Jakub Jasek HO
Dodano: 1 stycznia 2011




Gra nocna

Pwd. Jacek Pietrzyk HO zaprasza wszystkich harcerzy starszych i wędrowników na grę nocną. Szczegóły u Waszych drużynowych i na forum hufca. Kliknij TUTAJ.

ćw. Konrad Kowalik
Dodano: 2 grudnia 2010




Akcja Znicz w Dobczycach

Na podstawie decyzji nr 1/2010 wydanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Dobczyce, 9 Drużyna Starszoharcerska "Złote Orły" z Dobczyc przeprowadziła zbiórkę publiczną w formie sprzedaży zniczy.
W dniu 1listopada harcerze i harcerki z Dobczyc sprzedawali znicze przez 12 godzin. Pozyskane środki, w kwocie 581 zł przeznaczone zostaną na statutową działalność drużyny, między innymi na umundurowanie harcerzy, dofinansowanie obozów i biwaków, oraz wyposażenie harcówki. Wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu - dziękujemy. 9 Drużyna Starszoharcerska "Złote Orły" z Dobczyc

sam. Monika Tomaszewska
Dodano: 18 listopada 2010




BŚP i Spotkanie druhen



Dnia 12 grudnia 2010 o godzinie 10:00 w lokalu hufca odbędzie się Spotkanie druhen i zuchen. Zapraszamy wszystkie druhny i zuchny z hufca. Bardzo prosimy zabrać ze sobą 10gr. i cytrynę.

Po spotkaniu o godzinie 12:45 wyjeżdżamy (tym razem już wraz z druhami :)) na Betlejemskie Światełko Pokoju do Krakowa. Powrót w godzinach wieczornych.



phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 9 grudnia 2010




Kurs drużynowych

W tym roku Hufiec Nowa Huta organizuje kolejny kurs drużynowych "Alma Mater".
Okazją jest fakt, że pierwszy etap kursu odbędzie się w Gimnazjum na Zarabiu, co daje nam możliwość uczestniczenia w tym kursie.
Odbywać się on będzie, w dniach 29.01-2.02.11r. Otwarte będą zapewne wszystkie piony - zuchowy, harcerski, starszoharcerski i wędrowniczy.
Na wstępne zgłoszenia czekam jak najszybciej, ponieważ muszę wysłać informację ile miejsc dla nas zarezerwować.

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 20 września 2010




Bolek

Tegoroczny Harcerski Bieg Sprawnościowy BOLEK im. hm. Stefana Mirowskiego odbędzie się w dniach 11 - 13 listopada. Imienne listy osób wraz z wpisowym które wynosi 10zł drużynowi mają złożyć do komendy hufca do 1 października br.

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 2 września 2010




Odprawa

Na tę odprawę drużynowi dostaną kilka zadań. Bardzo proszę wywiążcie się z nich, bo koniec roku harcerskego się zbliża i chciałabym pomóc podsumować go. Proszę o:
- przyniesienie książek finansowych i pieniędzy drużyny
- przyniesienie książek pracy drużyny - wypełnione, puste są mi niepotrzebne. Siądźcie w piątek po południu i je wypełnijcie - szczególny nacisk będę kłaść na: stopnie, przyrzeczenia, sprawności, zadania zespołowe i projekty.
- drużynowi harcerscy po 3 konspekty zbiórek(może być plan biwaku)
- plan pracy na wakacje - proszę nie przestawajcie działać w czasie wakacji. Można zrobić biwak, dwie wycieczki, trzy zbiórki. Nie trzeba wiele a we wakacje łatwo o ciekawy program. Bardzo proszę zaplanujcie coś.

Pamiętajcie o pomocy przybocznych.

Proszę też o pozastanawianie się nad nowym rokiem harcerskim. Plan pracy drużyn chciałabym dostać na lipcowej odprawie - wykaz kadry drużyny, cele, zamierzenia. Harmonogram hufca na kolejny rok przedstawię na odprawie. pozdrawiam

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 24 maja 2010




Harcerski Dzień Dziecka

Przypominam wszystkim, że Dzień Dziecka odbędzie się w niedzielę (06.06.10) na Dolnym Jazie. Instruktorów, wędrowników i harcerzy starszych zapraszam na godzinę 9:00, wtedy zaczniemy rozstawiać wszystkie punkty. Proszę być punktualnym, bo będzie sporo do zrobienia. Impreza zaczyna się o 12:00, na tą godzinę możecie przyjść ze swoimi harcerzami. Wszystko odbędzie się oczywiście jak nie będzie padał deszcz. Jeśli są pytania, to piszcie do mnie.

To są wstępne konkurencje :
1.Karaoke (Pacia i Ofwca)
2.Kamienie (Pacia i Ofwca)
3.Rycerze
4.Policja
5.Konie
6.Straż pożarna
7.Skrzynki (Wilu, Dominik)
8.Ponton (Szczota, Konrad)
9.Wiatrówka (Daniel)
10.Most linowy
11.Pajączek
12.Skoki w workach
13.Malowanie twarzy i kolorowanki
14.Tor przeszkód z jajkiem
15.Stolik z przedmiotami


sam. Barbara Mleczek
Dodano: 24 maja 2010




FE-KU-HAR

Fe-ku-har odbędzie się dnia 29 maja br. w auli Liceum Ogólnokształcącego na Zarabiu. Tegoroczna obrzędowość to kabaret. Każda drużyna ma przygotować skecz, piosenkę kabaretową i piosenkę harcerską.
Zgłoszenia do pwd. Eweliny Kucały HO i pwd. Sabiny Kucały HO

pwd. Ewelina Kucała HO
pwd. Sabina Kucała HO
Dodano: 24 maja 2010




Zespół do Spraw Promocji i Informacji Hufca

Wznowił działalność Zespół do Spraw Promocji i Informacji Hufca w składzie:

Szef zespołu - dh Aleksander Molibog
Członek ds. internetu - ćw. Konrad Kowalik
Rzecznik prasowy hufca - HO Jakub Jasek
Członkowie:
phm. paulina Figlewicz HO
pwd. Rafał Burkat
HO Tomasz Szczotkowski
sam. Karolina Szlachetka
dh Zuzanna Janik

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 20 lutego 2010




Warsztaty dla opiekunów prób instruktorskich

Zespół Kadry Kształcącej "QRS" hufca Kraków Nowa Huta zaprasza na warsztaty dla opiekunów prób instruktorskich. Szczegóły w załącznikach.

Plakat

Informator

Ankieta dla uczestników (pdf)

Ankieta dla uczestników (doc)



phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 04 lutego 2010




Czuwaj!!!

Instruktorko, Wędrowniczko, Harcerko Starsza
Instruktorze, Wędrowniku, Harcerzu Starszy

...ta wiadomość adresowana jest właśnie do Ciebie...

Chcesz przeżyć przygodę? Choć na kilka dni zapomnieć o swojej harcerskiej codzienności i obowiązkach? Wyrwać się na chwilę z pędzącej rzeczywistości? Przypomnieć sobie jak to było być uczestnikiem? Poszukać czegoś nowego? Spędzić czas z ludźmi, których interesuje to co Ciebie? I przede wszystkim dobrze się bawić? ...
Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedziałaś/odpowiedziałeś "TAK" lub jeśli na żadne taka odpowiedź nie padła, ale chcesz zobaczyć "co i jak" to serdecznie zapraszam Cię na BIWAK HARCERSKI!!!

To co musisz wiedzieć na dzień dzisiejszy to w sumie tylko termin ;)
Biwak rozpoczyna się w piątek 19.02.2010 r o godz. 17:00 i trwa do Niedzieli 21.02.2010 do godz. 15:00.
Wszystkie pozostałe informacje uzyskasz klikając w link "więcej".
pozdrawiam i do zobaczenia
pwd. Jacek Pietrzyk HO
P.S. Pamiętaj!!! Nie może Ciebie zabraknąć!!!

Więcej

Dodano: 04 lutego 2010




Rywalizacja hufców

Mamy ogromną radośc ogłosić, że nasz Hufiec w półrocznym podliczeniu współzawodnictwa hófców zajął 7 miejsce (na 21):
Tarnów - 58
Kraków-Podgórze - 57
Ziemi Wadowickiej - 55
Jordanów - 52
Brzesko - 42
Podkrakowski - 41
Myślenice - 40
Trzebinia - 37
...
Gratulujemy wszystkim i każdemu z osobna i zdobywajmy kolejne punkty (kto nie skacze ten...:) )

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 04 lutego 2010




GRATULUJEMY!

Gratulujemy druhnie Paulinie "Paci" Figlewicz zdobycia stopnia podharcmistrza Druhna pokazała wszystkim młodym instruktorom, że dla chcącego - nic trudnego. Miejmy nadzieję, że zmotywuje to innych do dalszego pięcia się po szczeblach stopni harcerskich i instruktorskich.

harcerze i instruktorzy hufca Myślenice
Dodano: 30 stycznia 2010




Wyniki półrocznej rywalizacji drużyn

3 MDH Obieżyświaty - 55 pkt
5 MDH Watra - 48 pkt
6 MDH Orsza - 43,25 pkt
7 MDH Wypustki - 87,63 pkt
9 MDH Złote Orły - 9 pkt
14 MDH Zośka - 5 pkt
16 MGZ Siódma Woda Po Kisielu - 61 pkt
18 MDSH Szczerbiec - 6 pkt
27 MGZ A Może Budyń - 47,31 pkt
33 MDH Myszka - 9,3 pkt
34 MDH Błękitni - 13 pkt
36 MDH Agat - 55 pkt
83 MDH Kedyw - 29 pkt
100 MDW Tswana - 14,33 pkt
101 MDW Rewelacja - 19 pkt

phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 30 stycznia 2010




Dzień Myśli Braterskiej



Zbliża się Dzień Myśli Braterskiej. Przypominam wszystkim drużynom zadaniu związanym z tym dniem.
Każda drużyna ma nagrać 3 - 5 minutowy filmik z życzeniami na DMB dla innych! Termin składania filmików to lutowa odprawa czyli 12.02.2010r.



phm. Paulina Figlewicz HO
Dodano: 30 stycznia 2010




I po zimowisku

W dniach 15 - 20 stycznia odbyło się zimowisko hufca Myślenice.
W pionie harcersko-starszoharcerskim udział wzięły trzy zastępy: Drużyna Kobzona, Różnorakie i Bysinoludki.
W pionie zuchowym - trzy szóstki: Aniele,Tygrysy i Wojtusie.

ćw. Konrad Kowalik
Dodano: 30 stycznia 2010








Zimowisko

Prosimy wszystkich drużynowych o zgłaszanie wstępnych list chętnych do udziału w zimowisku. Niżej podaję wszystkie informacje, które na dzień dzisiejszy są pewne. Z czasem będą one uzupełniane.

Termin: 15-20 stycznia 2010r.

Miejsce: Bysina

Koszt: Około 50zł




Kadra:
Komendant: hm. Józef Jasek HR
Oboźny: pwd. Sabina Jasek HO
Programowcy: sam. Monika Tomaszewska
----------------- ćw. Konrad Kowalik
Kwatermistrz: sam. Monika Tomaszewska

Kadra pomocnicza:
pwd. Dariusz Szczotkowski HO
pwd. Paulina Figlewicz HO
pwd. Katarzyna Grzelka HO
ćw. Jakub Zdrzenicki
sam. Karolina Szlachetka


ćw. Konrad Kowalik
Dodano: 02 grudnia 2009




WOŚP

W DNIU 17 XII 2009 (CZWARTEK) PROSZĘ Z KAŻDEJ DRUŻYNY PO 2 OSOBY NA GODZINE 16.00 W HUFCU W CELU WYPEŁNIENIA ANKIET WOŚP! PROSZE MIEC Z SOBĄ PEŁNE DANE OSOBOWE I ZDJECIE DO TWARZY/PROFILU - MOZE BYC WYKADROWANIE Z INNEGO ZDJĘCIA I WYDRUKOWANE, BĄDŹ ZDJĘCIE "DO LEGITYMACJI". NIECH KAŻDY MA TEŻ DŁUGOPIS! PRZEPRASZAM ZA KRÓTKI CZAS, JEDNAK ANKIETY I INFORMACJE ODEBRAŁEM DZISIAJ, A WYPEŁNIONE MAJĄ BYĆ NA 18 XII 09r. /piątek/
pwd. Dariusz Szczotkowski HO
Dodano: 14 listopada 2009




BŚP i Opłatek Instruktorski

Dnia 13.12.2009 do Myślenic dotarło Betlejemskie Światełko Pokoju!
Zaś 28.12.2009 odbędzie się Opłatek Instruktorski
Dodano: 14 listopada 2009




Kurs przybocznych

Termin: 12 grudnia (sobota) i 18-20 grudnia (weekend)
Miejsce: Myślenice i bliskie okolice
Koszt: 15 zł

Kurs przeznaczony jest dla przybocznych i osób przygotowywanych na tę funkcję, które ukończyły 13. rok życia.

Zgłoszenia do 27.11.2009 (termin ostateczny i nieprzekraczalny) przyjmuje pwd. Kacper Tondera (kacpi07@gmail.com)
Dodano: 23 listopada 2009




Akcja Schronisko



5 MDH "Watra" organizuje AKCJĘ SCHRONISKO, która trwać będzie do 10 grudnia.


Polega ona na zbieraniu wszystkiego, co potrzebne psom w schronisku. Mogą to być:

- koce
- suchy pokarm
- puszki z jedzeniem dla psów
i inne

Do akcji może się przyłączyć każdy zarówno indywidualnie jak i z całą drużyną.

W hufcu znajduje się podpisany pojemnik, do którego możecie wrzucać produkty.
Prosimy o podpisanie ich swoim imieniem, nazwiskiem i drużyną (lub tylko drużyną).
Pojemnik będzie regularnie opróżniany, więc nie martwcie się, że coś zaginęło ;)

Jeśli nie macie dostępu do hufca lub w razie jakichś pytań, prosimy o kontakt z osobami:
Dominiką Bałą tel. 664 335 290
lub Martyną Owcą tel. (012) 274 21 38

Każdy, nawet najmniejszy dar może mieć wielkie znaczenie!
Liczymy na Waszą pomoc.

5 MDH "Watra"
Dodano: 23 listopada 2009




Zjazd sprawozdawczy hufca

Zjazd sprawozdawczy Hufca ZHP Myślenice odbędzie się 21. listopada 2009r. w siedzibie hufca przy ul. H. Jordana 3.
Zjazd rozpocznie się o godzinie 10:00. Wszystkich prosimy o przybycie w mundurach.
"Instrukcja obsługi" Zjazdu

Dodano: 01 listopada 2009





Pozostałych artykułów z archiwum szukaj klikając w menu po lewej stronie :)







 
 
 
Chorągiew Krakowska| Referat Harcerski | ZHP.pl | Woda Góry Las | 4 żywioły| Harcerz.eu
Freelance Web Designer